Dersin Adı | Film Yapımı I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 301 | Güz | 4 | 4 | 6 | 12 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaKritik vermeJüriGösteriAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere klasik ders anlatımı, gösterimler, tartışma ve hem stüdyoda hem de sahada yapılacak uygulamalı alıştırmalar yoluyla dijital film yapımına ilişkin gelişmiş beceriler öğretilecektir. Dersin odağında, yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası aşamalarına ilişkin gelişmiş becerilerin tanıtılması ve pekiştirilmesi yer almaktadır. Bunun yanısıra öğrenciler, sinema bağlamında görsel dilin ve anlatısal hikayeciliğin teorik düzeyde anlaşılması konusunda yönlendirilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | CDM 301, klasik ders anlatımı, belirli konularda gösterimler ve uygulamalı öğretim yoluyla dijital film yapımına ilişkin çeşitli teknik ve becerilerin gösterildiği bir stüdyo dersidir. Dersin kapsamında, hikaye geliştirme ve fikir ve kavramların görsel dile çevirilmesine ilişkin bireysel ödevler yer almaktadır. Yanı sıra, öğrenciler tarafından geliştirilen bir sahnenin çekileceği bir grup sınavı olacaktır. Ayrıca, sınıf içi sunumlar, ödevler ve bir yapım-sonrası ödevi bulunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Gösterim: The Five Obstructions,(2003), Jorgen Leth & Lars Von Trier |
2 | Önceki dönem öğrenilen Teknik becerilerin tekrarı | Okuma: — Mascelli, Joseph V. - Five C's of Cinematography, Silman-James Press, (2005), Chapter 1,pgs. 11 – 67. |
3 | Profesyonel kameralara ve kamera iş akışlarına giriş | |
4 | Profesyonel kamera teknikleri | 1. Ödev : Kamera tekniği ve aydınlatma |
5 | Yapay aydınlatma tekniklerine giriş | Okuma: — Edgar-Hunt, Robert, Marland, John,Rawle, Steven – The Language of Film,AVA Publishing, (2010), “Narrative”, pgs. 38 – 57. |
6 | Yapay aydınlatma tekniklerine devam Proje geliştirme/araştırma | 2. Ödev: „Pitching“ |
7 | Ses kayıt tekniklerine giriş Yapım-öncesi | |
8 | Ses kayıt tekniklerine devam Bireysel proje görüşmeleri | |
9 | Teknik/ekipman değerlendirmesi | Sözlü sınav |
10 | Yapım | 3. Ödev: Dosya |
11 | Yapım-sonrası | Ham görüntü değerlendirmesi Okuma: Murch, Walter – In The Blink of an Eye, Silman-James Press, (2001), pgs. 1 – 28. |
12 | Yapım-sonrası | Kaba kurgu |
13 | Yapım-sonrası Renk düzenleme | Altyazılı ince kurgu |
14 | Final kurguların sunumu | Sunum/Jüri |
15 | Dönemin değerlendirmesi | |
16 | Dönemin değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Edgar-Hunt, Robert.,Marland, John.,Rawle, Steven - Language of Film
Alan Bermingham - Location Lighting for Television
Joseph V. Mascelli - Five C's of Cinematography
Paul Martingell - Better Location Shooting Techniques for Video Production
Jay Rose - Producing Great Sound for Film and Video
Dion Scoppettuolo; Paul Saccone - The Beginner’s Guide to DaVinci Resolve 16
Daria Fissoun - Color Correction with DaVinci Resolve 16 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 92 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 21 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 360 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest